Η σχεδόν ομόθυμη ερώτηση που έγινε προς τους μελετητές του έργου ήταν το τι θα κερδίσει η Δυτική Ελλάδα από τη διέλευση του αγωγού στην περιοχή. Ετέθη λοιπόν το ζήτημα των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, που θα μπορούσαν να πάρουν οι τοπικές κοινωνίες από τη διέλευση του αγωγού. Ακόμη πιο έντονα όμως τέθηκε το ερώτημα αν ο αγωγός αυτός θα μπορούσε να «αφήσει» λίγο από το φυσικό αέριο που θα διοχετεύει στην Ευρώπη με σκοπό να αναπτυχθούν τοπικά δίκτυα διανομής φυσικού αερίου στο δυτικό άξονα της χώρας. Εύλογο το ερώτημα αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι η Δυτική Ελλάδα γίνεται αυτή την περίοδο η πρώτη περιοχή της χώρας που επιχειρεί να αναπτύξει δίκτυα μέσω οδικής μεταφοράς του αερίου με τη μορφή LNG. Ως γνωστόν στη βόρεια και την ανατολική Ελλάδα τα δίκτυα αναπτύχθηκαν βάσει αγωγών, όπως για παράδειγμα και ο αγωγός TAP. Θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο και στη Δυτική Ελλάδα με τον EastMed.

Η απάντηση που δόθηκε από τους αρμοδίους ήταν ότι τεχνικά υπάρχει η δυνατότητα, αν υπάρχει οικονομικό όφελος για τις εμπορίας του φυσικού αερίου. «Όταν ο αγωγός περνά δίπλα από την πόλη, θα είναι βιώσιμο, να δώσει φυσικό αέριο και στην πόλη» είπε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος μελετητής. Ωστόσο από τις ερωτήσεις των περιφερειακών συμβούλων ουσιαστικά εκμαιεύτηκε ότι ο EastMed επί του παρόντος είναι αγωγός διέλευσης και μόνο.

Εξάλλου η επενδυτική απόφαση δεν έχει παρθεί ακόμη, ούτε έχει βρεθεί η χρηματοδότηση του έργου, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει το πολύ μέχρι τα μέσα του 2023. Βάσει αυτού, επί του παρόντος, δεν μπορεί συζήτηση για τα αντισταθμιστικά ωφελήματα, που θα δοθούν σε κάθε περιοχή. Πάντως, οι αρμόδιοι δήλωσαν αποφασισμένοι να ακολουθήσουν το επιτυχημένο παράδειγμα του αγωγού TAP στη βόρεια Ελλάδα.

Πηγή: sinidisi.gr